همشهری آنلاین: مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت ضمن تکذیب خبر بازداشت حجاج ایرانی در عربستان به جرم داشتن قرآن‌های تحریف شده، گفت: برخوردهایی که به عنوان همراه داشتن قرآ‌ن‌های تحریف شده صورت می‌گیرد شخصی و سلیقه‌ای است.

به گزارش ايكنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری در واکنش به انتشار خبر دستگیری چند نفر از حجاج ایرانی به جرم حمل و فروش قرآن‌های تحریف شده در عربستان، گفت: هیچ زائر ایرانی تا کنون به این جرم بازداشت نشده است.

وی به دیداری که رئیس سازمان حج و زیارت با وزیر حج عربستان که قبل از آغاز مناسک حج صورت گرفته اشاره و عنوان کرد: در این دیدار مطرح شد که کشور ایران برای اینکه حجاج در طول حضور در عربستان هر لحظه به قرآن کریم دسترسی داشته و از فیض قرائت قرآن در اماکن مقدس مکه و مدینه بهره‌مند شوند، به آنها یک قرآن هدیه می‌دهد.

حجت‌الاسلام شهسواری افزود: در این دیدار تعدادی از قرآ‌ن‌هایی که بعثه مقام معظم رهبری به حجاج هدیه می‌دهد نیز به وزیر حج عربستان نشان داده شد که وی نیز استقبال کرد. البته در این نشست به وزیر حج عربستان اعلام شد که گاهاً مأموران فرودگاه‌ها به گرفتن این قرآن‌ها اقدام می‌کنند که این اقدام‌ عمومیت ندارد و اعمال نظر شخصی برخی از مأموران است.

وی همچنین گفت: ضبط و گرفتن قرآن از حجاج ایرانی اقدام شخصی برخی از مأموران است نه دستور و ابلاغ حکومتی. بر همین اساس به مسئولان حج عربستان پیشنهاد شد قرآنی که عربستان هنگام بازگشت حجاج به آنها هدیه می‌دهد را هنگام ورود به حجاج بدهد تا طی مناسک حج از آن استفاده کنند که این پیشنهاد هم مورد استقبال مسئولان حج عربستان قرار گرفت.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برخوردهای صورت گرفته با حجاج ایرانی و همچنین تهمتی که سایت عربستانی در خصوص وجود قرآن تحریف شده در دست حجاج ایرانی وارد کرده، حتماً در دیدارهای مسئولان حج ایران با مسئولان عربستانی مطرح پیگیری می‌شود.

روز گذشته روزنامه الکترونیک الوئام عربستان با انتشار خبری مدعی شده بود «در جریان موسم حج امسال برخی افراد به فروش قرآن‌هایی نفیس با مبالغی هنگفت اقدام می‌کردند که پس از تحقیقات مشخص شد، این نسخه‌های قرآن تحریف شده و ناقص از ایران و توسط حجاج این کشور وارد عربستان شده است».

کد خبر 274688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha